Android 10 en 11
In Android 10 en 11 is de oplossing relatief simpel (voor Android 9 en ouder: zie hieronder). Je kunt zelf het probleem oplossen door de Android System WebView app bij te werken naar versienummer 89.0.4389.105. Zoek naar de app in Google Play, kies ‘m, en tik op updaten. Start daarna eventueel de verschillende apps – beter nog: je telefoon – opnieuw op.
Mocht dit onverhoopt toch niet werken – of je kunt de update (nog) niet vinden – dan kun je ook kijken of het helpt om juist alle recente updates voor Android System WebView te verwijderen. Dat doe je als volgt:
- Ga in Instellingen naar Apps
- Android 11: tik op de drie ‘streepjes' rechtsboven de lijst met apps, en zet de ‘schakelaar' bij Systeem-apps weergeven aan
- Android 10: tik op de drie puntjes rechtsboven in beeld, en kies Systeem-apps weergeven
- Zoek of scroll naar Android System WebView en kies deze
- Tik rechtsboven op de drie puntjes, en kies Updates verwijderen.
Android 9 en ouder
Heb je een Android 9 of eerder, bijvoorbeeld op de Galaxy S8, A8, of S7? Dan is het iets (maar niet veel) ingewikkelder. Je kunt de WebView app namelijk niet direct updaten – maar wel via een tussenstap:
Kijk eerst of het helpt als je Google's Chrome update. Zo niet, probeer dan verder:
- Ga via de Instellingen naar Apps en zoek in de lijst Chrome. Tik nu op Uitschakelen.
- Zoek nu in Google Play naar de Android System WebView app. Je kunt ‘m nu updaten, als het goed is.
- Zoek via Instellingen en Apps wederom Chrome, en schakel deze weer in.
- Als het goed is het probleem met een van deze oplossingen weer gefixt, en werken ook alle andere applicaties weer die ervan afhankelijk zijn.
Informatie over dit artikel:
Geplaatst door: Telefoniewinkels.nl
Geplaatst op: 23 maart 2021
Laatste update: 23 maart 2021
Reacties op Crashende apps op Samsung telefoons